صنایع نظامی
MILITARY

تانک T-90 (قسمت2)


صلاح دیکر T-90 یک قبضه تیربار سنگین با کالیبر 12/7 میلی متری است که روی یک برجک کنترل از داخل وبرای مبارزه با اهداف هوایی روی برجک اصلی قرار گرفته است .همچنین مانند تمام تانک های دیگر روسیه این کوه فولادین نیز مجهز به یک تیربار PKT با کالیبر 7/62 میلی متری است که به صورت هم محور با توپ اصلی آن قرار گرفته وبه طور دستی به وسیله که به وسیله تیربارچی به کار گرفته میشود

برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب ...


تانک T-90 (قسمت اول)

پس از فروپاشی شوروی سابق در سال 1991 روسیه به عنوان بزرگترین وارث قدرت شرق کار سختی در پیش داشت .زیرا بحران های اقتصادی به جا مانده از دوران جنگ سرد به حدی بزرگ بودند که توان طراحی و توسعه هر گونه پروژه بزرگ نظامی را به دلیل نیازمندی این طرح ها به بودجه سرسام آور از  مسکو سلب می کرد ولی از سوی دیگر کرملین برای باقی ماندن در سطح قدرت های درجه یک جهان نیاز داشت تا برخی تجهیزات جدید را به خدمت گیرد .

 

برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید....



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 19 اسفند 1389برچسب:بمب اتمی,انرژی اتمی,راکتور هسته ای,جنگ اتمی, :: 8:21 بعد از ظهر ::  نويسنده : سهند

بمب اتمی
 

بمب اتمی چگونه ساخته می‌شود؟ این سوالی است که امروز برای بیشتر ایرانی ها پرسشی شده است. در ابتدا به این پرسش پاسخی داده و سپس نگاهی به طرز کار رآکتور هسته‌ای می اندازیم. تمامی اشیاء و موجودات...

برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...

 



ادامه مطلب ...


هویتزر خودکششی 152میلیمتری MSTA


اگر وارد هر سیستم جستجوی اینترنتی شد و بپرسید که "مستا" (Msta) چیست، پاسخ می دهد که رودی در غرب روسیه در استان های تویر و نوگوراد است. اما اگر این سوال را از یک افسر توپخانه چی روس پرسید، او بلافاصله می گوید: "مستا-اس" یا "مستا-بی"؟ و شروع می کند به توضیح آن:

"مستا-اس"، توپخانه ای خودرو است با هویتزر شاخص 2С19 و "مستا-بی" توپخانه قابل بکسر با شاخص 2А65می باشد. این ها ویژه نابود سازی سلاح هسته ای تاکتیکی از جمله توپخانه ها، خمپاره اندازها، تانک ها و سایر تجهیزات زرهی، ضد تانک ها، نیروی زنده و ابزار دفاع ضد هوایی و ضد موشکی هستند. این دستگاه می تواند آتش را بر اهدافی مرئی و نامرئی از مواضعی بسته بگشاید و از جمله در شرایط کوهستانی مستقیم نشانه گیری کند".

 
 

 

 

 

 

 
برای مشاهده مطالب کاملروی ادامه مطلب کلیک کنید


ادامه مطلب ...


شصت سال قبل، آمريکا دانشمندان نازی را برای هدايت پروژه های پيشرو اين کشور مانند رقابت برای تسخير فضا به خدمت گرفت. اين مردان تکنولوژی های مرزشکنی را در اختيار آمريکا گذاشتند که حتی امروز نيز در خط مقدم علم و تکنولوژی قرار دارد، اما اين دستاورد بی هزينه نبوده است.
پايان جنگ جهانی دوم شاهد تکاپوی فشرده برای دست يافتن به اسرار انبوه فنی آلمان نازی بود. متفقين برای به چنگ آوردن حداکثر تجهيزات و تخصص ممکن از ويرانه های رايش تقلا می کردند و همزمان سعی داشتند مانع دسترسی سايرين به اين اسرار شوند.
وسعت و عمق دستاوردهای فنی بسیار پیشرفته ی آلمان، کارشناسان متفقين که نيروهای مهاجم را در سال 1945 همراهی می کردند به حيرت افکند

برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب ...


دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب:ناو هواپیمابر, :: 1:30 بعد از ظهر ::  نويسنده : سهند

 

ناو هواپیمابر

ناو هواپیمابر عبارت است از یک پایگاه هوایی کامل شناور که معمولاً برای انجام عملیات جنگی و تسلط بر دریاها و اقیانوس ها و منهدم کردن اهداف دریایی و ساحلی و انجام ماموریت های محاصره ی دریایی و حمایت راه ها ، گذرگاه هاوترابری دریایی وتامین امنیت عملیات پیاده سازی نیرو وحرکت آنها در ساحل استفاده می شود.

 

برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب ...


شنبه 7 اسفند 1389برچسب:زیر دریایی اتمی,زیردریایی آکولا, :: 7:19 بعد از ظهر ::  نويسنده : سهند

 


پروژه 971 که ناتو آن را آکولا به معنی کوسه نامیده زیر دریایی تهاجمی هسته ای است که در سال 1986 توسط شوروی سابق به خدمت در آمد. این کلاس که بعضاً به یادبود یکی از اعضای آن "بارس" خوانده می شود باید دقت کرد که همنام کلاس پروژه 941 نیروی دریایی شوروی سابق، که زیر دریایی موشک هسته ای بالستیک بر است که توسط خود شوروی آکولا و توسط ناتو تایفون نامگذاری شده است. در این کلاس سه زیر کلاس وجود دارد که شامل مدل عمومی آکولا1 شامل هفت زیر دریایی که بین سالهای 1982 تا 1986 ساخته شده اند، آکولای ارتقا یافته شامل 5 زیر دریایی ساخته شده بین سالهای 1986 تا 1991 و زیر کلاس آکولا2 که از سال 1991 ساخته شده است می باشد. سیستم خاص بدنه این زیر دریایی طوری است که سبکی و شناوری آن را تا سه برابر افزایش می دهد.

 

برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب ...


جمعه 6 اسفند 1389برچسب:القاعده, :: 7:49 بعد از ظهر ::  نويسنده : سهند

 

سقوط آخرين پايگاه القاعده در كوههای تورابورای افغانستان (اواخر دسامبر ٢٠٠١) سازمان القاعده‌ی اسامه بن لادن، وارد مرحله جديدی شد كه عمده‌ترين ويژگی آن ، محافظه‌كاری و فعاليت كاملا مخفيانه و زير زمينی است. شرايطی كه در واقع تابع روند روزافزون جنگ جهانی عليه تروريسم پس از ١١ سپتامبر است. 
تاكنون بسياری از رهبران بلند پايه القاعده ترور يا بازداشت شده‌اند و اموال آنان مسدود گرديده است و اين سازمان نتوانسته است ، آسيب‌های وارده بر خود در نيمه اول سال ٢٠٠٢ را ترميم كند‌؛ با اين حال در برنامه ريزی سلسله عمليات تروريستی در ده كشور و سه قاره جهان، موفق بوده است. اين موفقيت به شكل ايجاد پنج موج پياپی بمبگذاری به شيوه‌ای بوده است كه معمولا در القاعده سراغ داريم. حملاتی پياپی با هدف قرار دادن جمعيتی انبوه و همزمان در چند كشور جهان. 
موج اول حملات تروريستی القاعده پس از حوادث ١١ سپتامبر (٢٠٠١) در سه

برای مشاهده مطالب کامل روی ادمه مطلب کلیک کنید



ادامه مطلب ...


جمعه 6 اسفند 1389برچسب:مزشک,موشک های لیران, :: 12:45 قبل از ظهر ::  نويسنده : سهند


موشک زمین به هوای MIM-23 موسوم به HAWK

تعداد لانچرها : 150
تعداد موشكها : بيش از هزار فروند
 

ستون فقرات پدافند موشکی ضدهوائی ایران را سیستمهای پیشرفته HAWK تشکیل می دهند که تقریبا قادر به رهگیری و انهدام هر نوع هواپیمائی می باشد. طراحی و ساخت این موشک در دهه ۱۹۵۰ میلادی آغاز شد و در سال ۱۹۶۲ آزمایش شد و بعدا به تولید انبوه رسید و چندین بار در آن تغییراتی ایجاد شد تا آنجا که در سالهای کنونی تبدیل به یک سیستم ضد موشکی شده است. این سیستم در جنگ ۱۹۶۷ میان اعراب و اسرائیل و در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به خوبی عمل کرد و تعداد زیادی هواپیمای عراقی توسط این موشک سرنگون شد. ایران دارای تعداد زیادی موشک هاوک است که  با چنین پدافندی در کنار توپهای قدرتمند ضدهوائی تقریبا هر نوع هواپیمای مهاجم محکوم به نابودی هست.
لازم به ذکر است که این موشکها در ردیف موشکهای برد متوسط ضدهوائی قرار داشته و در صورت ارتقا و نصب سیستمهای پیشرفته قابلیت رهگیری و انهدام موشکهای كروز و بالستیک را نیز دارد.
 
مشخصات این موشک عبارتند از :
كشور سازنده : ايالات متحده آمريكا
نوع ماموریت : انهدام انواع هواپیما در ارتفاع  متوسط + انهدام موشكهاي كروز
طول : ۳.۸۱m     قطر : ۳۸.۴cm
وزن : 635kg
حداكثر برد : ۲۴ الی ۴۰ کیلومتر
حداكثر ارتفاع اثر : ۹.۱۴km
سرعت : ۲۶۵۰ کیلومتر در ساعت
نوع سیستم هدایتی : Radar directed semi-active homing
نوع سیستم هدایتی درون موشک : Semi-active homing
وزن کلاهک : ۱۳۶.۲ کیلوگرم
بازه زمانی شلیک : ۳ ثانیه
حسگرها : High power continuous wave radar (HIPIR)
Continuous wave acquisition radar (CWAR)
Pulse Acquisition Radar (PAR) and passive optical scan
قیمت هر موشک : ۲۵۰۰۰۰ دلار
هزینه ایجاد یک سایت موشکی هاوک با توجه به منابع اطلاعاتي آمريكا( هزینه موشکها در نظر گرفته نشده است) : ۴۵۰۰۰۰۰۰ دلار

 

برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب ...


      F/A-22 Raptor

پس از هواپیمای جنگنده اف-15، دیگر هواپیمای دیگری ویژه نیروی هوایی تولید نشد و البته این هواپیما نیز به خوبی از عهده ایفای نقش یک جنگنده تاکتیکی و چابک و چالاک بر آمده بود، و همچنین در زمان عملیات طوفان صحرا در سال 1991 در عراق و خلیج فارس تنها دو هواپیما به آسانی در آسمان عراق مانور می دادند: 1- هواپیمای F-117 Stealth که به دلیل پنهان بودن از دید رادار و دیگری هواپیمای F-15 که به دلیل قدرت مانور بالا قادر بود به زودی صحنه نبرد را ترک کند؛ تا اینکه با ورود نسل جدیدی از هواپیماهای رادار گریز، انگار دیگر زمان هواپیمای اف-15 که زمانی از آن به عنوان اوج پیشرفت یاد می شد، به سر آمده است.

 

برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کنید...



ادامه مطلب ...


 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب